Ұлттық өнердің насихатшысы
ҚР Президенті Н.НАЗАРБАЕВ.
Ұлттық және жалпы адамзаттық құндылықтар негізінде жеке адамды қалыптастырып, дамыту және оған терең білім беру мақсатында көптеген білім беру технологиялары ұсынылуда. Халықтық педагогика жаңалық та, ғылым да емес, ежелден халықпен бірге өмір сүріп келе жатқан тәлім-тәрбие мектебі. Оны педагогика ғылымы өзіне негіз етіп отыр. Ал, оның оқу-тәрбие процесіне енуі шын мәнінде жаңалық. Ұлттық педагогиканы насихаттауға қай пәннің болса да ыңғайы мен мүмкіншілігі мол. Соның ішінде оқушыны еңбекке баулып, қолөнерге үйрету ұстаздың негізгі міндеті.
Сондай ұстаздың бірі, шығармашылық иесі – Гауһар Әлиева. Ол Қызылорда облысы Қармақшы ауданындағы Т.Көмекбаев атындағы №250 мектеп-лицейде шәкірттерге технология пәнінен сабақ береді. Жас та болса кілем тоқу өнерінде өзіндік қолтаңба қалдырып келе жатқан маман айтулы өнерге шәкірт баулып, шығармашылығын шыңдауда. Жас гобеленшінің шебер қолынан өнген көптеген жұмысы көрме-байқауда жүлделі орыннан көрінуде.
– Қазақ халқының іскерлік қолөнері негізінен үй кәсібі түрінде дамыған деп айта аламыз. Көшпелі тұрмыстың қажетіне байланысты қолөнер шеберлері мал шаруашылығына қажетті шылбыр, ноқта, жүген, шідер, кісен, ер-тұрман жасаумен шұғылданған. Сазбалшықтан, ағаштан, теріден ыдыс-аяқтар, сүйектен, металдан, мал және аң терісінен нақышты мүліктер, домбыра, қобыз, сыбызғы, дауылпаз сияқты саз аспаптарын жасаған. Қазақ халқының қолөнері ішінде киіз үйдің кереге, уық, шаңырағын жасау, тоқымашылық, термешілікпен айналысу кеңінен өріс алғаны мәлім. Ата-бабамыздан ұрпаққа мирас болған киелі өнер бүгінде өз жалғасын табуда. Білім шаңырағында оқушылар кесте тігуге, бастырмалы, ойма әдіспен бұйымдар жасауға, құрақ тігуге, кілем тоқуға үйренеді. Қолданбалы өнерге бет бұру кезінде тек ою-өрнек салумен шектелмейді. Математикалық ой мен есепке де баланы жүйрік етеді. Одан қалды білім алушыны еңбекке, әсемдікке, ұлтының тарихын біліп, мәдени мұрасын қадірлеуге, дәстүрін жалғастыруға септігін тигізеді, – дейді пән мұғалімі.
Кілем – сәндік тоқыма жиһазына жатады. Қазіргі заман интерьері білімділікті, бейімділікті, кәсіби шеберлікті, ерекше стильді талап етеді. Кілемнің алғашқы түрлері Алтай тауы маңындағы қола дәуірге жататын Пазырақ, Нойын-Ушнек қорғанынан табылған. Кілемді машинамен тоқу шамамен 1825 жылы Еуропада Франс Жаккардтың өрнекті мата және кілем тоқуға арналған машина ойлап табуының негізінде пайда болған деп көрсетеді ұлттық энциклопедияда. Қазақ кілемінің ежелгі төркіні байырғы сақ, үйсін, ғұн өнері мұраларына саяды деген де дерек бар. Кілем бетіндегі сан қилы сәнді өрнектерге зер сала қарасаңыз, тұнып тұрған халық өмірінің шежіресін көргендей боласыз. Ол, сірә тарихи ескерткіш сияқты, бір кезде өмір сүрген халықтың тұрмысы, олардың қандай іспен айналысқандығы жайлы көптеген маңызды дүниелер кілем бетінде баяндалады. Осындай адамның табиғатпен, дарқан даланың әсемдігін кілем бетіне түсіріп, оған жан бітіріп жүрген Гауһарды құрбылары «гобиленші қыз» атайды.

Кейіпкеріміз ұлттық өнерді ұлықтауда шаршамай-талмай еңбектеніп, осылайша, бала қиялына қанат бітіруде. Ол мамандығын дөп басып дұрыс таңдағанын мақтаныш етеді. Баламен жұмыс жасау оған шығармашылық шабыт сыйлап, биікке көтереді.
С.АҚКІСІ